fredag 5. august 2011

Uke 36.. Det går på skinne...

Det blir lite oppdateringer på bloggen for tiden. Store grunner til det, er jo pga at jeg ikke greier å gjøre stort med arma. Så det blir veldig lite håndarbeid + at det ikke er noe særlig behagelig å sitte å skrive lange tekster på pcn.. Men, jeg prøver meg, å oppdaterer litt om min uke 36!


En stk stooor mage! På et litt uklart bilde...

Jeg er LEI! Lei lei lei :P Spessielt etter at jeg fikk dette problemet med hånda. 
De trodde jo først det var Carpal tunnel syndrom. Men etter en time hos spesialist ble det nokså diffust og usikkert hva det kunne være. Jeg fikk med meg en skinne som jeg skal gå med i en uke, for å se om det blir bedre... Noe det til nå ikke har blitt. Skal tilbake på tirsdag for å sjekke nærmere!
Som om det ikke var nok med en stor tung mage, så har jeg nå i tillegg en høyrehånd som er nesten ubrukelig til tider. Jaaajaa!

Ellers har jeg fortsatt MYE kynnere. Sitter nesten hver kveld og tar tiden på dem, for å se om de blir regelmessige. Det blir de ofte, men så gir de seg plutselig. Noen ganger kan de bli skikkelig vonde, å da kjenner jeg at sommerfuglene kommer susende. Meeeeen, så gir det seg igjen. 
Nå er det faktisk under 1 mnd til termin! 
Dagene går utrolig sakte merker jeg. Men heldigvis har jeg så mange fantastiske venner som stiller opp, å får dagene til å gå unna :) 
Kjempegla i dere! 
Ikke minst har jeg jo en fantastisk kjæreste som holder ut med MYE klaging, hoffing og isbitknasking! Det må være forferdelig å høre på i lengden.
I tillegg er det han som må gjøre det meste av husarbeid og matlaging, mens jeg sitter hjelpesløs å ser på med en stk udugelig hånd!  Håper på bedre dager snart...


Fra 36 uker og 0 dager til 36 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 2700 g 
CRL: 32 cm 
Full lengde: 44 cm

OM BARNET
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 34 uker gammelt. Morkaken som lenge var tyngre enn fosteret, veier nå en sjettedel av fosterets vekt.

Fordøyelses- og tarmsystemet er fremdeles relativt umodent, og vil ikke være helt modent før barnet er tre til fire år gammelt. Nå utgjør fettlaget omtrent 15 prosent av fosterets vekt, og vil gjøre det lettere å regulere kroppstemperaturen etter fødselen. Huden ser lyserosa ut til tross for fettlaget. Årsaken er at blodårene ligger så nær hudoverflaten. Hudfolder rundt blant annet knær, håndledd og nakke utvikles.

---------

Nå sier hånden min takk for seg, og jeg ønsker dere en GOD helg! 



5 kommentarer:

  1. Gledæ me te lille gutt kjæm ut :D

    SvarSlett
  2. Uffda ... ja det er tungt når det går mot slutten.. Håper de siste ukene går fort .. kanskje du kan lese istedet? Masse lykke til i alle fall. Håper det i hånda gir seg snart!!

    SvarSlett
  3. Hei, jeg lurte på om du vet om noen plass hvor det er oppskrift på heklede babysokker??
    Lykke til med den lille når den tid kommer :)

    SvarSlett
  4. Postet en kommentar på bloggen din, men skriver den her og :)

    her er noen linker på heklede babysokker :

    http://www.bekkisheklerier.com/2011/02/kosemose-tfler-til-guttelusen-min.html

    http://www.bekkisheklerier.com/2010/11/varme-tfler-til-pittesma-ftter.html

    http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=18&lang=no

    http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b19&d_id=14&lang=no

    Der har du noen iallefall :) Ha en fin fin dag!

    SvarSlett
  5. Heia Hilde.

    Du må ha lykke til i den spennende tiden du går i møte:)
    Hanne

    SvarSlett