onsdag 2. november 2011

Zara Topplue

Jeg har endelig prøvd meg på en topplue!
Jeg brukte det fantastiske garnet Zara, som jeg fikk fra nettbutikken

(Og JA, det var MJUKT! og superhærlig)
Hekle pinne 3,75
Selv om dette er en guttelue, har jeg valgt å kalle den 

Zara topplue



Denne lua skulle bli til lillegutten min, men siden jeg ikke er så flink å beregne
 ble den for liten..
TYPISK!
Men, jeg har en venninne som venter en gutt i Januar,
 så han skal få denne.

Jeg har ikke noe eksakt oppskrift på denne, siden jeg bare hekla på frihand uten
 å skrive ned hva jeg gjorde... Kanskje ikke så lurt, men jeg skal prøve meg på
 flere slike, så da skal jeg legge ut oppskrift!

I grove trekk, er det heklet staver nederst, og staver i annenhver fremre 
og bakre løkke lengre opp :)
Den blå kanten nederst er heklet etterpå, med pinne 3,5.
 (for at den skal bli litt strammere nederst, og sitte litt bedre på)


Jeg syns den virker såååå god, så jeg skal få tak i mere av det garnet, for det var virkelig imponerende godt, og lett å hekle med!  
Du finner det her 

-------

I dag har Lillegutt vært i utrolig god form! 
Så nå har vi endelig kommet oss ut på trilletur...
Det var et nydelig høstvær, og vi stoppet på en cafe så 
mammaen fikk seg en god
kopp kaffe i sola ;)


Nå er det en giveaway rett rundt hjørnet! så følg med alle sammen.
Kjempefiiiin premie!

Ha en flott kveld alle sammen :)




1 kommentar: