mandag 23. mai 2011

Oppskrift på fine rundstykker

Jeg fikk en gang en oppskrift på fine rundstykker av min stemor. Jeg syns de er så utrolig gode, og kjempelette å lage! Så jeg må dele den med dere :) 


1 kg mel
1 pk tørrgjær
2 ts salt

Blandes sammen. Smuldre i 2 ss margarin. 
Tilsett 8 dl lunken melk (litt varmere enn til vanlig gjær)

Hev i 30 min, mens du gjør noe annet fornuftig, eller.... ufornuftig ;) 

Eltes om og heves 15 min til.

Bak ut og stek på 225 grader i 12 - 15 minutter! 
Kan gjerne pensles med litt egg ;)


Såååå enkelt gjøres det! 

Enjoy! 


Takk til min kjære stemor Ragnhild for denne GOOOODE og lette oppskriften <3

3 kommentarer:

  1. I dag har jeg bakt rundstykkene dine, og de ble kjempe gode! Jeg brukte brødbakemaskin da for det er så lettvint. Og noen av rundstykkene strødde jeg litt havsalt på og det synst jeg var kjempe godt:) nyyydelig frokost:)

    SvarSlett
  2. Så gøy å høre! :) De er virkelig gode ja! Vurderer å bake noen selv nå til jul :) Må bare rydde plass i fryseren først ...

    SvarSlett
  3. Denne vil jeg gjerne prøve!! Hvor mange rundstykker får du av denne deigen??

    SvarSlett