tirsdag 18. oktober 2011

Matchende Capsluer

Jeg søkte litt på youtube, for å finne ut 
hva 
det er jeg gjør feil hver gang jeg hekler luer.

Det ligger utrolig mange bra heklevideoer der ute!
Fant oppskrift på en nydelig capslue som jeg ville prøve meg på.
Og, utrolig nok, jeg fikk det faktisk til!
Eskimo garn og pinne nr 9.




Jeg eeelsker resultatet! 
Jeg valgte å pynte den med en liten detalj fremme over capsen. 
Den var utrolig lett og lage, å ble ferdig på en kveld.

Og ikke nok med det!
Jeg fikk faktisk lagd en mini versjon til lille Theo.
Han fikk en liten vri på den, med øreklaffer og knyting.
Den ble sååå søt


Litt usikker på om han syns det samme egentlig...




Istedenfor å legge ut oppskrifta på denne lua, skal jeg gi heller vise dere videoen! 
Syns den var veldig lett å hekle etter. 



Ha en fin kveld alle sammen!

Nå skal vi kose oss med grønnsaker og dip her i huset ;)




7 kommentarer:

  1. Kjempefine!! Og jeg synest faktisk at din ble mye finere enn den på videoen. Kanskje pga fargen og den ekstra detaljen gjorde seg veldig.
    Jeg kjøpte en sånn lue i Riga på gatemarked der, men den faller ned i pannen hele tiden. Kanskje jeg skal prøve meg på denne her istedet? Hvor mange nøster brukte du?
    Klem :-)

    SvarSlett
  2. De var kjempefine! Likte veldig godt fargen du har brukt :)

    SvarSlett
  3. Kjempefine, for en herlig liten modell du har!!
    du får det til å høres så lett ut å hekle.. *sukk* ;)

    SvarSlett
  4. Alt er jo lett for den som kan det :P Neida.. Det er ikke lett, det er mye jeg syns er vanskelig som jeg ikke får til. Dette tror jeg er den første lua jeg har fått SKIKKELIG til. Før ble det alltid noe feil med dem :P

    SvarSlett
  5. Kjempefin lue :-) Du må fikse så jeg får kommentert på innlegget over :-)

    SvarSlett
  6. Så stilig!! Skulle ønske jeg kunne hekle når jeg ser dette :-)

    SvarSlett