tirsdag 12. april 2011

Kurver til rotet

Alle har vel mye småtteri liggende rundt omkring? Jeg ville prøve meg på å hekle noen søte små kurver til rotet, og ble veldig fornøyd med resultatet!
Jeg har hekla dem med Drops Ice garn, og pinne nr 8.



Dette er to forskjeligge størrelser, og de er veldig enkle å lage.

Omganger:
1. Magisk ring
2. 6 fm om ringen
3. Øk med 2 fm i hver m 
4. Øk med 2 fm i annenhver maske
5. Øk med 2 fm i hver tredje maske
Øk videre til du får den så brei som du vil ha den. Deretter hekler du bare rundt og rundt med fm til du får ca den høyden du vil ha. Deretter starter du en omgang med felling. På den brede kurven  felte jeg hver 7 maske, og på den lille, hver 5. Hekle deretter rundt og rundt i ca 4 omganger. Sy fast tråder, og brett ned kanten. 
Jeg valgte og pynte mine med noen Brads jeg har kjøpt på panduro. Det gjør seg veldig med litt pynt på!



Disse ble en fin bursdagsgave til ei venninne :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar