fredag 20. mai 2011

Dobbel hals

Jaaa, jeg vet det snart er sommer, å at det er litt usaklig av meg å hekle en hals NÅ! Men men... jeg måtte jo teste ut garnet og de nye heklekrokene, så da ble det sånn! 



Jeg var egentlig litt usikker på hvilket mønster jeg skulle bruke, så jeg satte bare igang og gjorde noe underveis. 

Jeg brukte gullgarn som jeg fant VELDIG billig på sparkjøp i grått og naturhvit. Heklenål nr 8. 

Først laga jeg en rad med luftmasker i den bredden jeg ville at halsen skulle være, ink to til å snu med (tror jeg lagde ca 35)
Begynn med en halvstav i 3 lm, så en lm, hopp over neste lm i raden og lag en ny hst + en lm, hopp over neste lm, så en hst + en lm. Sånn gjør du ut raden. På enden av arbeidet lager du to lm før du snur. Så lager du en stav + en lm i alle luftmaskebuene i raden. Og snur på nytt. 
Du må alltid hekle to lm i enden av en rad, når du skal snu.

Sånn ser mønstret ut


Hekle så langt du vil ha det, og hekle endene fast bak med fm.
Jeg har fortsatt troen på at det kan bli noen kalde kvelder fremover, så jeg kan nok kose meg i denne halsen  :) 



Den er faktisk så stor at du kan ha den rundt hodet og! weee!!!





Nå skal jeg kose meg videre med neste prosjekt som er noen freshe og litt mer sommervennlige bordskånere!
Ha en fin fin fredagskveld videre alle sammen! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar