torsdag 19. mai 2011

Uke 25

I dag er jeg kommet 25 uker + en dag i svangerskapet! :) Hurra! 
Dette bildet ble tatt for 3 dager siden, men er vel neppe store forskjellen...



Det nye den siste uken er at krampen har begynt å komme i leggene om nettene. Det er så forferdelig vondt! Å ingenting man kan gjøre med det når d kommer heller. Må bare ligge der å vente på at det skal gå over. Umenneskelig! Jeg hadde det samme i mitt første svangerskap, og jeg bare håååper at det ikke blir like ofte som da. Jeg tror det kommer når jeg har vært mye ute å gått. Fikk det iallefall første gang etter en hel dag med gåing i Eurodisney forige uke. Så på nytt igjen etter en tur til Paris med mye vandring. Men, jeg kan jo ikke la det hindre meg i å fortsette å gå. Selv om det hadde vært en fin unnskyldning... hehe. Jeg vet av erfaring at det å faktisk røre på seg under svangerskapet kan gjøre fødselen mye lettere. Nå skal det sies at jeg ikke er kommet så veldig godt i gang med dette enda (kremt) men, jeg satser på det kommer seg nå som været har blitt bedre, og det nærmer seg sommer! 

Jeg sliter fortsatt endel med migrene. Hadde et nytt anfall senest i går, og har fortsatt litt hodepine. Jeg sliter jo endel med det til vanlig, men har hatt oftere og sterkere anfall etter svangerskapet startet. Noe som vistnok er helt normalt. Når jeg var gravid med min datter ble jeg helt kvitt alt av hodepine og migrene, så jeg hadde jo håpet at det skulle bli sånn denne gangen også.. men neeeeh!

Forberedelser

Vi har sånn smått begynt med litt forberedelser til lillegutt skal komme til verden, og gjort noen innkjøp. 
Jeg fikk endelig tak i en nyyydelig vugge som vi har bestilt! Kurv og stativ måtte bestilles separat. 


Bildet av vuggestativet vises lit dårlig, siden det er hvitt... 

Jeg syns iallefall den er utrolig søt, å jeg gleder meg skikkelig til å få den i hus!

Når vi var i Frankrike fant vi litt klær også. enkelte ting var litt billigere der borte, så vi passet på å få med oss litt bodyer, nattdrakter, sparkebukser osv. Kjøpte et par sutter og en tåteflaske også :) 






Denne kunne vi ikke gå forbi da vi fant den i en butikk i Eurodisney



Ha en fin dag videre alle sammen! Jeg skal fortsette med litt hekleprosjekter, og prøve meg på booties til babyen :) 

3 kommentarer:

  1. Så herlig med svangerskapstiden.. om ikke kroppen alltid har det topp, kan eg kose seg, glede seg og ferberede alt til den lille nykomlingen :) Kooos deg videre og masse lykke til :)

    SvarSlett
  2. Ha på deg støttestrømper om dagen. Det er det eneste som hjelper meg ihvertfall :-) Beveger meg også mye nå mens jeg er gravid, og disse strømpene hjelper på andre plager også. Som for eksempel hovne føtter....

    SvarSlett
  3. Det har jeg tenkt på ja! Takk for tipset :) skal prøve det ut!

    SvarSlett