onsdag 4. mai 2011

Fargerik kurv overraskelse!

Nå er det bare minutter før jeg skal kjøre på flyplassen å hente min kjære lille prinsesse! 
Jeg syns det er så koselig og overraske henne med noe nytt når hun kommer, så denne gangen har jeg lagd en liten kurv som hun kan ha strikkene og klipene sine i. 
Hun blir alltid like glad for det hun får, uansett hva det er! :) 


Her begynte jeg med en magisk ring, også 6 fm om ringen.
Runde 2: øk i hver fm
Runde 3: øk i hver 2 fm
Runde 4: øk i hver 3 fm
Runde 5: øk i hver 4 fm
Osv.... Til du har fått den så stor som du vil ha den i bunnen. 

Som dere ser er fargene litt random, og det syns jeg ble utrolig fint. Jeg heklet tråden INN i fastmaskene, så jeg slapp å sy alle trådene fast etterpå. Dette er et fantastisk triks, for å slippe mye etterarbeid :) 


Når jeg fikk den så høy som jeg ville ha den, lagde jeg en 
"kant med kronepikoter" Den lages sånn: 
*1 fm, 5 lm, 1kjm. I neste fm; 1fm, 7 lm, 1 kjm. I neste fm; 1fm, 5 lm, 1 kjm. Deretter skal du hekle en fm i de neste to fm, før du gjenntar fra * 
Dette gjør du helt til du kommer til enden, eller i dette tilfelle rundt. 

Jeg pyntet den opp med fine knapper :) 


Her blir det fin plass til alle strikkene og klipene.
Håper prinsessa blir fornøyd! 


IDA



Ha en flott kveld !


Er oppskrifta vanskelig å forstå? 
Ikke vær redd for å si ifra ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar