torsdag 26. mai 2011

Liten kurv av restgarn

Jeg hadde litt restgarn liggende, og tenkte at d var på tide med en ny liten kurv til badet.
Garnet var Drops Ice, noe som passer perfekt for denne type ting. Heklenål nr 8.


Jeg begynte med en magisk ring
Så 6 fm om ringen.
Neste runde økte jeg i hver maske.
Deretter i annenhver maske, så hver 3 maske osv. Helt til jeg hadde økt i hver 6 maske. 
Når jeg var ferdig med å øke, heklet jeg en omgang med fastmasker BARE i løkkene foran, for å få en liten kant nederst på kurven) Etterpå Heklet jeg 10 runder med fastmasker gjennom begge løkkene. 
Når jeg skulle lage en kant øverst, heklet jeg omgangene med fastmasker i den bakre løkken. 

Nå har jeg endelig en egen liten kruv til å gjemme rotet mitt i  :) 



Ha en flott dag alle sammen!

1 kommentar: